Postawiliśmy przed graczami różne cele. Andrew Chambers porównał swe dzieło z Last Epoch, twierdząc, że twórcy obu gier mieli inne cele. Zauważając ogromną konkurencję dla cyklu firmy Blizzard Entertainment, fani gatunku szybko wskazali na różne elementy konkurencji i zastanawiali się, czemu nie zaimplementowano podobnych pomysłów w serii *Diablo*.
W grze dostępne są klasy, podklasy, różnorodne zdolności aktywne i pasywne, oraz ekwipunek, co pozwala na zbudowanie własnej klasy pod preferencje gracza. Tak rozbudowany system ma być tym, czego chcą fani gatunku. W tamtej produkcji początkowo mieliśmy dom aukcyjny jako „bezpieczne miejsce do handlu między graczami”, jednak gracze nie byli nim zachwyceni i ostatecznie zrezygnowano z niego.
Endgame był najczęściej krytykowanym elementem *Diablo 4*, obok systemu przedmiotów. Wiele zmian jest w drodze, a gracze mogą je testować na pierwszym Publicznym Serwerze Testowym *D4*. Opinie graczy są entuzjastyczne, chociaż wielu fanów ostrożnie podchodzi do nowości.
Treść jest autorska i powstała bez wpływów z zewnątrz. Część odnośników w materiale to linki afiliacyjne, wspierające pracę redakcji.