Michael Douse, reżyser wydawniczy Larian Studios, stwierdza, że udostępnianie kolejnych gier wczesnym dostępie po Baldur’s Gate 3 jest jedynym słusznym kierunkiem, aby zapewnić im odpowiedni rozwój. Produkcja studia zadebiutowała w zeszłym roku i okazała się świetna pod względem fabuły, gameplayu oraz stanu technicznego.
Douse podkreśla, że żaden z tych elementów nie osiągnąłby takiego poziomu bez udostępnienia projektu wczesnym dostępie. Wyjaśnia, że wydanie gry we wczesnym dostępie pozwala twórcom pozbyć się ryzyka związanego z akceptacją tytułu przez społeczność.
W ten sposób mogą szybko dowiedzieć się, czy gra jest dobra i czy spodoba się graczom. Douse dodaje, że wydanie gry AAA bez wczesnego dostępu niesie ze sobą ogromne ryzyko, co podkreśla potrzebę udostępnienia gry wczesnym dostępie.
Co do kolejnej gry od Larian Studios, twórcy jeszcze nie ujawnili żadnych konkretnych informacji na ten temat. Oznajmiają, że trzeba trochę poczekać, aby poznać więcej szczegółów na ten temat.