Twórca gry Fallout: New Vegas wyraża potrzebę zmian w branży gier, stwierdzając, że tylko deweloperzy mogą doprowadzić do tych zmian, wywierając presję na przełożonych. Wskazuje, że w ostatnich miesiącach tysiące twórców gier znalazło się w trudnej sytuacji, a jej elementami są m.in.
crunch i wypalenie zawodowe. Ocenia, że wypalenie zawodowe zastąpiło crunch jako główne zagrożenie w branży gier, zespoły są wystawiane na porażkę przez menedżerów, a deweloperzy borykają się z jego skutkami.
W swoim wpisie podkreśla, że sam doświadczył wypalenia zawodowego. Twórca zauważył, że menedżerowie czasem przyznają się do stworzenia szkodliwych warunków pracy, ale nie podejmują działań w celu ich poprawy.
Podobnie jak w przypadku crunchu, istnieje ryzyko, że mimo przyznania się do tworzenia okoliczności prowadzących do wypalenia, nie podejmą oni niezbędnych kroków, aby temu zaradzić. Podkreśla znaczenie kontynuowania dyskusji, wzajemnego wsparcia i wywierania presji przez deweloperów, aż do wprowadzenia zmian.
Wyraża nadzieję na poprawę sytuacji w branży gier, pod warunkiem podejmowania odpowiednich działań.