Wszystkie elementy świata gry wykonano z drewna, metalu, gumy i innych materiałów. Spod ręki twórców wyszedł m.in.
*Klanglichter* – projekt laserowej harfy, łączący cechy instrumentu muzycznego i gry komputerowej. Na uwagę zasługuje też niewielka gra VR *Outcasted*, pozwalająca wcielić się w rozczarowanego życiem człowieka, żebrzącego na ulicy współczesnego miasta.
Jak przystało na pojazd uczestników międzygwiezdnej wyprawy, zawiera on też dobrze wyposażone laboratoria. Załoga statku nie jest jednak w nastroju do odkrywania tajemnic wszechświata.
Mieszkańcy snują się po zatęchłych korytarzach, zatopieni w rutynie dnia codziennego, ogarnięci przytłaczającą atmosferą podwodnego świata. Do zwykłych obowiązków Harolda należą prozaiczne zadania, takie jak mycie podłóg czy wymiana mrugających żarówek.
Harold postanawia pomóc jej w realizacji tego celu. Mimo że akcja *Harolda* toczy się przede wszystkim na pokładzie unieruchomionego okrętu, gra pozwala na wyjście w głębiny obcego oceanu, co możliwe jest dzięki osobliwej łodzi podwodnej o napędzie gąsienicowo-płetwowym.
Wszystkie elementy środowiska gry – od małych przedmiotów, takich jak meble i urządzenia, poprzez ciała i ubrania postaci, aż po całe korytarze i pomieszczenia statku kosmicznego – zostały wyrzeźbione, wycięte, pozbijane i pomalowane w warsztacie autorów, a następnie przeniesione do świata wirtualnego przy pomocy techniki fotogrametrii. Przedstawiające bohaterów laleczki zostały ulepione z plastycznej substancji, okalającej metalowe szkielety z poskręcanego drutu.
Następnie uszyto dla nich miniaturowe ubranka i buty oraz przyszykowano elementy ekwipunku. Lokacje również wykreowano w rzeczywistości, tworząc coś na kształt miniaturowych planów zdjęciowych, przypominających domki dla lalek.
Na początku produkcji autorzy gry eksperymentowali z technikami animacji poklatkowej. Takie podejście nie pozwoliłoby jednak na swobodne zastosowanie dynamicznego oświetlenia, dynamicznej kamery i innych efektów wizualnych, co ostatecznie przesądziło o konieczności zastosowania fotogrametrii.