Większość deweloperów chce mieć gry-usługi w swoim portfolio, ale aż 70% z nich obawia się o ich trwałość. Mimo że spora część deweloperów chce tworzyć gry-usługi, to większość niepokoi się trwałością takiej strategii. Z nowego raportu dotyczącego branży gier wideo dowiadujemy się szczegółów na temat chęci monetyzowania produkcji. Dane zostały zebrane w okresie od lutego do marca 2024 roku od około 600 zespołów deweloperskich.
Czy obawy producentów na rynku będą powodowały pojawienie się mniej gier-usług, które są wspierane latami i walczą o uwagę graczy? Ankieta GDC wyraźnie pokazuje, iż twórcy chcą implementować tego typu formy monetyzacji w produkcjach. 9% badanych chce dodać lootboxy i inne losowe nagrody do swoich przyszłych tytułów, podczas gdy tylko 6% zaimplementowało je w ostatnio wydanej grze. Niestety takie osoby najwyraźniej muszą pogodzić się z tym, że w nadchodzącym czasie większość gier będzie je zawierała.