Jako wysłannik boga o imieniu Enoch schodzimy na Ziemię, aby zgładzić podupadłych archaniołów i ich sprzymierzeńców. Gracze wcielają się w Enocha, niebiańskiego skrybę, któremu Bóg powierzył zadanie wytropienia i pokonania upadłych aniołów przebywających na ziemi.
Za produkcję tytułu odpowiada japoński oddział brytyjskiego studia Ignition Entertainment oraz Takeyasu Sawaki, znany z projektów postaci do gier *Devil May Cry* i *Okami*. Fabuła gry jest częściową i luźną adaptacją apokryficznej biblijnej Księgi Enocha.
W grze wcielamy się w Enocha, prapradziada Noego, któremu jako jedynemu z ludzi pozwolono przebywać w niebie, gdzie wypełnia on rolę boskiego skryby. Część aniołów zafascynowanych ludzkością sprzeciwia się Bogu i zstępuje na Ziemię, gdzie płodzi potomstwo ze śmiertelnikami, zwane Nefelimami.
Gdy Bóg postanawia zatopić świat by powstrzymywać narodziny Nefelimów, Enoch dostaje od niego ostatnią szansę, by zażegnać groźbę Wielkiego Potopu. Aby odnieść sukces i uratować ludzkość przed zagładą, musi wybrać się w podróż na Ziemię i tam znaleźć oraz pokonać upadłych archaniołów.
Naszym przewodnikiem i łącznikiem z Najwyższym jest podróżujący w czasie archanioł Lucifel. Większą część gry spędzamy walcząc z napotkanymi sługami aniołów oraz podróżując po dużych, acz liniowych lokacjach, które często wymagają od nas zręczności w skakaniu po platformach i unikaniu pułapek.
Przerywnikami pomiędzy głównymi poziomami są potyczki z bossami oraz etapy będące wariacją na temat tradycyjnych dwuwymiarowych platformówek. Te krótkie odcinki dają możliwość wybóru różnych ścieżek prowadzących do końca etapu, na których ukryte są przedmioty warunkujące osiągnięcie pozytywnego zakończenia gry.
W przeciwieństwie do innych zbliżonych do *El Shaddai* gier akcji, takich jak *God of War* czy *Devil May Cry*, sterowanie bohaterem znacznie uproszczono, co nie oznacza jednak, że nie wymaga ono od graczy pewnej wprawy i finezji. Ruchami Enocha sterujemy za pomocą gałki analogowej oraz czterech przycisków, odpowiadających za atak, blok, skoki i rozbrajanie przeciwników.
Gra udostępnia trzy rodzaje broni, aczkolwiek na raz możemy nosić ze sobą tylko jedną. Posiadamy również możliwość oczyszczenia naszego oręża, co jest istotne w trakcie rozgrywki.
Każdy z dwunastu aktów gry charakteryzuje się specyficznym stylem wizualnym, odróżniającym go od pozostałych. Warstwa wizualna i projekty wrogów wzorowane są zarówno na pierwotnych kulturach afrykańskich oraz indiańskich, jak i japońskiej czy hinduskiej.
Dzięki temu oprawa graficzna tworzy jedyną w swoim rodzaju, lekko surrealistyczną mieszankę, która wyróżnia grę na tle innych produkcji. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry.
Wymagania wiekowe.