Projektant klas w Diablo 4 wyjaśnia, jak opinie graczy i wewnętrzne testy pomagają Blizzardowi w procesie tworzenia gry. Adam Jackson ze studia Blizzard Entertainment opisał problemy, jakie zespół miał z testowaniem nowości w Diablo 4 i zmiany, jakie zostały wprowadzone, aby sobie z tym poradzić. Przykładowo, w czwartym sezonie Diablo IV przy manipulowaniu przedmiotami początkowo odgrywana była krótka animacja okręgu zapełniającego się roztopionym metalem. W studiu podczas wewnętrznych testów wydawało się to świetne – ta animacja była jak mała nagroda dla gracza.
W rzeczywistości jednak użytkownicy robili to nawet kilka tysięcy razy i szybko ta animacja zaczęła ich doprowadzać do furii. Twórcy analizują nietylko czy sama w sobie jest ona fajna, ale również czy taka pozostanie po 200 godzinach zabawy. Problemem z nową zawartością jest to, że deweloperzy musieli do niedawna polegać wyłącznie na własnej ocenie. To nie do końca się sprawdzało, dlatego Sezon 4.
Owoce tych wszystkich prac poznamy 14 maja, gdyż na ten dzień zaplanowano premierę Sezonu 4. Diablo 4 ukazało się 6 czerwca 2023 r. równocześnie na PC oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Łupy na nowo w Diablo 4 sezonem dużych zmian.