David Gaider, był współtwórcą Dragon Age, wyraził swoje zdanie na temat wypowiedzi szefa firmy Electronic Arts na temat sztucznej inteligencji w grach. Gaider skrytykował entuzjazm firmy w zakresie wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji, uważając to za pomysł mający na celu jedynie zwiększenie zysków firmy. Gaider odwołał się do swoich doświadczeń z prac nad grami takimi jak Baldur’s Gate 2, KotOR czy Anthem.
Krytycznie odezwał się także do stwierdzeń Andrew Wilsona na temat korzyści wynikających z użycia generatywnej sztucznej inteligencji, zaznaczając, że postęp w tej dziedzinie może odbiegać od potrzeb graczy. Gaider ironicznie zasugerował, że szefowie Electronic Arts chcieliby po prostu móc generować zyski naciskając przycisk. Jego stanowisko podkreśla, że szybkość i ilość nie zawsze oznaczają lepszy rezultat.
Można zgadzać się lub nie z punktem widzenia Davida Gaidera, ale jego opinie wyrażają, że firmy powinny brać pod uwagę jakość produktu, a nie tylko zysk.