Thomas Mahler, twórca gry No Rest for the Wicked, twierdzi, że kultowe marki nie mogą osiągnąć sukcesu bez swoich ojców. Jako przykłady podaje serię Metal Gear i Gwiezdne Wojny. Mahler uważa, że wykupione studia mają za zadanie dostarczać regularnie nową zawartość na te platformy, ale bez oryginalnych twórców marki mogą stracić swoje znaczenie w przyszłości.
Mahler podkreśla, że talent oryginalnych twórców jest kluczowy dla sukcesu tych produkcji. Według niego, takie marki jak Metal Gear czy Gwiezdne Wojny tracą swoją istotę bez udziału ich ojców. Twórca No Rest for the Wicked również kwestionuje, czy gry takie jak Ori 3 mogłyby być stworzone przez inne studio niż Moon, twierdząc, że trudno byłoby uchwycić esencję gry.
Mahler wskazuje, że popularność dużych marek jest nietrwała, a złe produkcje mogą szkodzić reputacji marki, prowadząc nawet do zwolnień pracowników i zamknięcia studiów. Według niego, w takiej sytuacji lepiej skupić się na tworzeniu czegoś zupełnie nowego, zamiast na siłę próbować powtórzyć sukces poprzedników.