Twórca gry Grim Dawn i Farthest Frontier, Arthur Bruno, jest świadomy, że jego nowa gra strategiczna będzie skierowana do ograniczonej liczby graczy, i akceptuje ten fakt. Bruno wypowiedział się na temat gier RTS i podejścia dużych firm do tego gatunku. Podkreślił, że choć kocha ten rodzaj gier, to jest on przeznaczony głównie dla nerdów, a tylko niewielka część populacji będzie zainteresowana tego typu produkcjami.
Bruno zauważył również, że choć gry RTS mogą odnosić sukcesy, to rynek gier wideo uległ znacznym zmianom od premiery drugiej części StarCrafta, która miała miejsce ponad 10 lat temu. W rozmowie z przedstawicielami Embracer Group, Bruno został zapytany, nad jakim projektem pracuje, a gdy wspomniał o grze RTS, zareagowali sceptycznie. Wyrazili zdziwienie, że pracuje nad grą na jedną platformę, sugerując, że mogłaby to być produkcja na wiele platform w innym gatunku.
CEO Crate Entertainment wytłumaczył, że podejście to jest wynikiem skali operacyjnej dużych firm. Duże korporacje liczą na sprzedaż swoich produkcji w dziesiątkach milionów egzemplarzy, dlatego wybierają projekty o potencjalnie szerokim zasięgu. Natomiast mniejsze przedsiębiorstwa mogą być zadowolone z mniejszych wyników sprzedaży.