Pierwszym ważnym punktem jest to, że deweloper skupia się na innych, istotniejszych nowościach. Te uwzględniają między innymi tzw. summer lock, który obowiązuje zarówno Paradox, jak i Colossal Order, kiedy liczba aktywnych pracowników w obu firmach jest mniejsza. W związku z tym zespół i wydawca wolą nie wypuszczać żadnych nowości w tym okresie, aby uniknąć ewentualnych trudności związanych z wprowadzaniem poprawek lub DLC.
Pod koniec kwietnia przygotowano wersję beta, ale na razie nie udało się osiągnąć planowanego poziomu optymalizacji. Deweloper nadal ma nadzieję, że uda się zdążyć z premierą *CS 2* na PS5 i XSX/S do października, ale zastrzegł, że mogą nastąpić dalsze opóźnienia. Jednakże odbędzie się to kosztem opóźnienia nowej zawartości, a być może też premiery na konsolach. Warto zauważyć, że deweloper skupia się na innych, istotniejszych nowościach, co może prowadzić do opóźnień w premierze nowej zawartości oraz premiery gry na konsolach.
Warto również zauważyć, że zarówno Paradox, jak i Colossal Order obowiązuje tzw. summer lock, czyli okres, w którym liczba aktywnych pracowników w obu firmach jest mniejsza. Dlatego zespół i wydawca wolą nie wypuszczać żadnych nowości w tym okresie, aby uniknąć ewentualnych trudności związanych z wprowadzaniem poprawek lub DLC.