Neil Druckmann używa sztucznej inteligencji do “przesuwania granic w tworzeniu fabuły gier”. Jego wypowiedzi wywołały kontrowersje, zwłaszcza wśród niektórych osób z branży. David Gaider, współtwórca serii Dragon Age, krytycznie odniósł się do tych komentarzy, co nie jest nowością, ponieważ Gaider zwykle nie wyraża zachwytu nad sztuczną inteligencją. Gaider skupił uwagę na wypowiedzi Druckmanna dotyczącej pisania dialogów i tworzenia postaci.
Podkreślił on, że używanie AI pozwala na kreowanie zniuansowanych dialogów i postaci, jednakże kluczowe jest precyzyjne kierowanie tymi narzędziami, aby uzyskać zamierzone efekty. Według niego, treści generowane przez takie narzędzia nie są niczym rewolucyjnym, a jedynie wynikiem połączenia istniejących treści. Pisarka wyraziła chęć zobaczenia filmiku, na którym Druckmann prezentuje, jak wykorzystuje sztuczną inteligencję do rozwijania fabuły w grach. Twierdzi, że obecnie wykorzystywane narzędzia opierają się głównie na istniejących treściach, co według niej nie jest rewolucyjne.