Baldur’s Gate 3 to ogromne RPG i sprawia to trudności studiu Larian, ponieważ twórcy starają się wprowadzić nowe elementy do przyszłych gier. Powtarzają się problemy, które występowały już przy produkcji BG 3, chociaż nie na tak wielką skalę.
Jednym z największych problemów dla Larian Studios jest dostarczanie nowych doświadczeń graczom, unikając jednostajności treści. Istotne są także informacje dotyczące liczby pracowników Larian Studios oraz czasu poświęcanego na dyskusje nt.
fabuły i postaci. Prezes Larian Studios, Swen Vincke, przyznał, że firma poświęca “lata” na dyskusje na temat fabuły i postaci.
Wyraził również opinię, że Baldur’s Gate 3 może być “przełomową grą”. W przeszłości rozważał odejście z branży gier, ale ostatecznie zrezygnował z wydawców, zdając sobie sprawę, że trzeba coś robić dobrze i nie można miewać porażek za porażkami.