Twórca Garry’s Mod stawia wszystko na jedną kartę, jaką jest nowy silnik. Po zeszłorocznej aferze z Unity twórca Garry’s Mod nie zamierza wracać do tego silnika i przyszłe projekty oprze na innej technologii. Ostatecznie, pod wpływem powszechnej krytyki, twórcy tego silnika wycofali się z tych pomysłów, ale wielu deweloperów straciło do nich zaufanie i zaczęło szukać alternatywnych rozwiązań. Teraz twórca zdradził trochę na temat planów założonego przez siebie studia Facepunch w tej kwestii.
Jak stwierdził Newman: “Byłoby świetnie, gdyby nasza praca została spożytkowana na ulepszanie własnej technologii. Nie chcę co roku dawać Unity 500 tys. dolarów, by potem płacić własnym pracownikom za optymalizowanie i naprawianie cudzego silnika.” W założeniach *S&box* ma być bowiem czymś znacznie więcej niż tylko grą.
*S&box* ma to zmienić. Stworzone w nim gry fani będą mogli potem wyeksportować do samodzielnych produkcji i np. rozdawać je za darmo czy umieścić je na Steamie. Facepunch Studios nie zamierza pobierać za to żadnych opłat, ani domagać się udziału w przychodach.
W warunkach użytkowania będą także zawarte mocne postanowienia, gwarantujące, że w przyszłości nie ulegnie to zmianie, aby uniknąć powtórki sytuacji z Unity. Aby zrealizować ten plan, Facepunch Studios będzie potrzebowało zgody Valve (bo *S&box* bazuje na Source 2), ale twórcy nie spodziewają się, że będą z tym jakiekolwiek problemy. Studio zamierza również wszystkie swoje gry (więc np. *Rust 2*) budować na *S&box*.
Twórcy chcą też regularnie organizować tzw. Gamejamy, czyli konkursy z nagrodami, w których w krótkim czasie fani będą musieli opracować nowe gry bazując na jakimś wspólnym motywie. Na razie nie wiemy, kiedy pełna wersja S&box zadebiutuje na rynku. W przypadku *Robloxa* zdecydowanie zbyt wiele kreacji graczy jest projektami typu pay-to-win.
Facepunch Studios chce pozwolić fanom zarabiać na swoich kreacjach, ale musi to być zrobione sensownie, bez naciągania użytkowników. Tutaj na razie brak konkretów. Newman przynajmniej początkowo chce jedynie świecić przykładem w tej kwestii i ma nadzieję, że to wystarczy. *Roblox* jest bardzo popularny, ale na PC przydałaby się alternatywa dla bardziej hardkorowych graczy i projekt studia Facepunch ma szanse stać się dokładnie tym.