Valve rozpoczęło testy VacNet 3.0, ale wprowadziło też ważne zmiany w Counter-Strike’u 2 związane z bindami. Jak czytamy we wpisie, choć automatyzacja czynności w grze przez wykorzystanie „skryptów” zawsze budziła kontrowersje, to niektóre takie rozwiązania zostały zaakceptowane lub nawet zaimplementowane jako oficjalne mechaniki.
Dotyczy to choćby tzw. jump-throws, czyli polecenia jednoczesnego skoku i rzucenia granatem.
Jednakże rozwój sprzętu dla graczy sprawił, że granica między samodzielnymi akcjami graczy a automatyzacją się zatarła. Dlatego Valve uznało, że pora jasno wyłożyć, jakie „skrypty” są dozwolone w Counter-Strike’u 2.
Według nich, wykorzystanie skryptów, które automatyzują działania gracza, takie jak counter strafing, pomagający celować w ruchu, będzie skutkowało wyrzuceniem z meczów na oficjalnych serwerach Valve. W przyszłości będzie to też dotyczyć „skryptów” łączących kilka akcji, na przykład Dlatego Valve zaleca, by gracze posiadający sprzęt oferujący podobne funkcje, wyłączyli te opcje.
Oczywiście są też osoby narzekające na usunięcie tej opcji, a internauci wdali się w dyskusje na temat tego, czy takie „wsparcie sprzętowe” to cheaty czy nie. Ponadto, jak wskazują niektórzy fani, sporo graczy może pożałować zakupu klawiatur, które oferowały powiązane ze „skryptami” funkcje.