Adaptacja popularnego mitu o Wukongu, bohaterze podróży na Zachód, stała się fenomenem kulturowym w Państwie Środka. Gra Black Myth: Wukong przyciągnęła uwagę, pomimo tego, że niektórzy jej potencjał przeszli obok siebie. Szacuje się, że sprzedaż gry na PC wynosi około 8,5 miliona kopii, a gracze na platformie Steam wystawili jej znakomite recenzje.
Jednak ostatnie informacje sprawiły, że produkcja ta stała się jeszcze większym fenomenem. Już przed premierą liczba graczy, którzy wyrazili zainteresowanie “Black Myth: Wukong”, była imponująca. Ten sukces wywołał także spekulacje internetowych użytkowników, sugerujące między innymi, że rząd Chin mógł opłacać graczy za promowanie gry, bądź też twórcy stosowali boty, aby zwiększyć statystyki gry.
Jednakże “Black Myth: Wukong” to gra oparta na chińskim micie, który jest jednym z najbardziej znanych i popularnych w Chinach. To nie tylko historia znana od dzieciństwa, ale także popularna w książkach, serialach animowanych i komiksach. Mimo że gry mobilne nadal dominują na chińskim rynku, wzrasta udział gier premium, a sukces “Black Myth: Wukong” dowodzi, że chińscy gracze stanowią istotną grupę odbiorców gier AAA.