Larian Studios podjęło taką decyzję, ponieważ wierzyło w zysk. Zdaniem studia, przeważająca większość gier powinna kosztować więcej na poziomie bazowym ze względu na koszty produkcji, które wyprzedzają trendy cenowe, takie jak np. inflacja. Jednakże podkreślają, że osiągnięcie tego celu nie będzie możliwe poprzez obietnice dotyczące dodatków DLC, lecz wymagać będzie raczej wysokiej jakości i efektywnej komunikacji.
Zgadzają się, że obecnie branża oczekuje, aż *GTA 6* podejmie takie działania. Ważne jest dla nich, by powstawały dobre gry, a irytują je niskiej jakości produkcje. Dodatkowo podkreślają, że oceniają gry pod kątem cenowym, np. w przypadku *DOS 2* i *BG 3* włączyli w koszt życia ludzi, a ich ocena uwzględniała również wskaźnik zysków.
Dziś wiadomo, że ta wiara w opłacalność tych działań się potwierdziła. Jednakże zauważają, że zwiększanie zatrudnienia deweloperów w celu przyspieszenia prac nad projektami spowodowało “astronomiczny” wzrost wydatków. W takich sytuacjach właściciele studiów najczęściej szukają sposobów na cięcie kosztów, np. poprzez zastosowanie sztucznej inteligencji.
Niemniej jednak, uważają, że większym problemem jest “bezpieczne” podejście i ślepe podążanie za trendami, co przekłada się na brak tworzenia lepszych gier. Larian Studios jednakowoż nie stosuje takiej strategii, a ich podejście przynosi im zyski.