Eksploracja ma być dość naturalna. Gracze mogą odetchnąć z ulgą w związku z brakiem tradycyjnego elementu, który często pojawiał się w grach stworzonych przez Ubisoft. Zmieniono ten stan rzeczy w przypadku gry Star Wars: Outlaws, gdyż Brian Shea z Game Informer ujawnił, że w tej produkcji nie będzie wież, które tak często występowały w grach przeznaczonych do eksploracji otwartego świata od francuskiego studia.
Shea miał okazję rozmawiać z twórcami gry i przetestować demo gry Star Wars: Outlaws. Juliana Gerighty’ego – dyrektora kreatywnego, został zapytany bezpośrednio, czy w otwartym świecie gry znajdą się wieże służące do odsłaniania mapy. Brian Shea dodaje, że w Outlaws będziemy odkrywać mapę poprzez eksplorację nieznanych obszarów.
Choć ta decyzja nie jest rewolucyjna, to na pewno spora część graczy z zadowoleniem ją przyjmie. Twórcy również żartują z typowego elementu gier Ubisoftu. W trakcie wykonywania zadania postać, która zleca je graczowi, uspokaja go przez radio, zapewniając, że nie będzie konieczności powtarzania tej czynności związanej z odkrywaniem wież rozsianych na mapie.
Osoby, które nabywają wersję Deluxe lub Ultimate gry, będą mogły rozpocząć swoją przygodę w odległej galaktyce już 27 sierpnia.