Rozgrywka przedstawiana jest z perspektywy pierwszej osoby. Tytuł przygotowany został przez japońską ekipę Acquire, twórców znanych z serii konsolowych zręcznościówek – *Way of the Samurai*. Pewnego dnia świat, w którym toczy się akcja gry uległ sporym przeobrażeniom. Skutkiem zmian było powstanie złożonej sieci podziemnych labiryntów łączących ze sobą różne jego rejony – miasta, wsie, góry, doliny.
Wkrótce potem świat obiegły legendy o niezwykłych skarbach ukrytych wśród tych zawiłych korytarzy. Nic więc dziwnego, że znalazło się wielu spragnionych bogactwa śmiałków, którzy nie zważając na własne bezpieczeństwo postanowili je odnaleźć. Szybko stali się oni wzorem dla młodych osób pragnących pójść w ich ślady. W takiej sytuacji powstanie szkół przygotowujących dzieciaki do zawodu poszukiwacza przygód było więc jedynie kwestią czasu.
To właśnie nad grupą uczniów Particus Academy, czyli jednej z takich placówek, gdzie zamiast zwykłych przedmiotów naucza się magii, walki wręcz i innych rzeczy niezbędnych do zostania dzielnym bohaterem, obejmujemy tu kontrolę. Wzorem klasycznych komputerowych produkcji tego typu (chociażby *Dungeon Master*), rozgrywka w *Class of Heroes* przedstawiana jest z perspektywy pierwszej osoby. Do przemierzenia czeka na nas ponad siedemdziesiąt pięć poziomów katakumb pełnych pułapek, zagadek, najdziwniejszych przeciwników i oczywiście mnóstwo skarbów, a dokładne poznanie tego dużego obszaru powinno zająć nam aż osiemdziesiąt godzin. Twórcy przygotowali rozbudowany (ponad czterysta przepisów) system alchemii, który pozwala nam zarówno na tworzenie własnych artefaktów z różnych znalezionych przedmiotów, jak i ulepszanie znalezionego ekwipunku.
Swojego bohatera możemy wybrać spośród przedstawicieli obydwu płci należących do dziesięciu grywalnych ras. Zresztą system kreowania postaci jest bardzo złożony i pozwala nam na stworzenie naprawdę unikalnych herosów – w sumie istnieje przeszło pół tysiąca możliwych kombinacji.