Paweł Sasko, główny projektant zadań w grze Cyberpunk 2077, podzielił się informacjami na temat procesu tworzenia tajemnic w grach studia CD Projekt Red. Podkreślił znaczenie zaangażowania społeczności w rozwiązywanie tych zagadek.
Twórcy przyznają, że projektując gry, zawsze myślą o tym, jak gracze będą odkrywać i rozwiązywać różnego rodzaju sekrety. Sasko podał przykład popularnej łamigłówki kodu FF:06:B5 występującej w Night City, zachęcając graczy do rozwiązania zagadki w sposób wspólnotowy.
W przeciwieństwie do CD Projekt Red, deweloperzy ze studia FromSoftware angażują moderów w tworzenie questów w kolejnych grach. Sasko zaznaczył, że wielu z nich nie miało wcześniej doświadczenia w dużej firmie, a ich własna twórczość otworzyła im drzwi do kariery.
Cała koncepcja projektowania tajemnic w grach opiera się na zauważaniu, jak gracze reagują na nie podczas rozgrywki na żywo. Deweloperzy starają się tworzyć zagadki, które będą stanowiły wyzwanie dla graczy, ale jednocześnie dadzą im satysfakcję z ich rozwiązania.