Twórcy gry Clair Obscur: Expedition 33 mają zamiar wprowadzić nowe podejście do systemów walki turowych. Wyjaśnili również pochodzenie mniej oczywistego tytułu produkcji. Tytuł gry składa się z dwóch części – „Malarką”.
Członkowie ekspedycji 33 są protagonistami, a gracze podczas podróży poznają każdą postać. Przez lata Malarka malowała liczbę na swoim monolicie i wymazywała istnienie wszystkich osób w tym wieku, w wydarzeniu znanym jako Gommage. Każdego roku nowa ekspedycja wyrusza, aby spróbować ją zniszczyć i zatrzymać przeklęty cykl.
Twórcy zainspirowali się grami akcji, takimi jak serie *Souls*, *Devil May Cry* i *NieR*, a ich satysfakcjonującą rozgrywkę chcą przenieść do świata gry turowej. Gra wymaga nauki ataków, wyczucia czasu i słabych punktów każdego wroga, co twórcy pragnęli przekształcić w wyzwanie dla nowego gatunku. Broche nazwał to “reaktywnym systemem turowym”.
Istotne jest wyczucie rytmu ataków, które znacząco zwiększa skuteczność umiejętności postaci. Gra zawierać będzie potężnych bossów oraz system rozwoju postaci, zgodny z konwencją gier RPG. *Clair Obscur: Expedition 33* zadebiutuje na PC oraz konsolach XSX/S i PS5.
Premiera planowana jest na przyszły rok.