Josh Sawyer, znany projektant gier, skrytykował praktykę ustanawiania nierealistycznych terminów premier dla gier. Według niego, możliwe jest przewidzenie, kiedy gra nie będzie gotowa do premiery, poprzez analizę trzech kryteriów.
Pierwszym kryterium jest opóźnione tempo tworzenia zawartości, które uniemożliwia ukończenie prac na czas nawet przy porzuceniu nieukończonych elementów. Drugim znakiem niemożności ukończenia gry jest brak ukończonych podstawowych mechanizmów rozgrywki, co może wymagać przeróbek w późniejszym okresie.
Trzecim kryterium jest płynne działanie systemów pozwalających na tworzenie samej zawartości. Sawyer tłumaczy, że doświadczeni twórcy wiedzą, że możliwe jest ustalenie daty premiery dopiero gdy te trzy elementy są dobrze ugruntowane.
Niemniej jednak, niektórzy szefowie nadal ustanawiają niemożliwe do spełnienia terminy premiery, mimo niezaspokojenia tych kryteriów. Sawyer zdobył duże doświadczenie pracując z nierealistycznymi terminami premier.
Studio Obsidian miało zaledwie 17 miesięcy na opracowanie gry *Fallout: New Vegas*, co znacząco wpłynęło na jej jakość. Gra została później wydana na Nintendo Switch, PlayStation 4 i 5.