Helldivers 2 cennak dostanie serwera testowego. Shams Jorjani zgadza się z częścią krytyki Helldivers 2 po aktualizacji Escalation of Freedom, ale wskazuje też na problem z „subiektywną” frajdą z gry.
Dzięki niemu fani mogą przekazać deweloperom swoje wrażenia odnośnie do wprowadzanych zmian, wypuszczanych obligacji wojennych, wydawanych rozkazów – słowem wszystkiego, co uważają za warte skomentowania. Szwed wziął przykład z działań poprzedniego CEO studia (obecnie nadzorującego zespół *Helldivers 2*, ale też przebywającego na wakacjach) i od premiery wielkiej aktualizacji jest bardzo aktywny w mediach społecznościowych.
Co więcej, wygląda na to, że Jorjani faktycznie stara się odnieść do krytyki i zebrać opinie na temat przyczyn niezadowolenia, zamiast tylko starać się załagodzić sytuację. Temu zawdzięczamy różne wpisy prezesa studia Arrowhead.
Twórca podkreślił, że „frajda” to bardzo subiektywne kryterium. Część graczy będzie preferować spore wyzwanie, podczas gdy inni nad „realizm” i balans przekładają względnie beztroskie rozprawianie się z hordami obcych.
Stąd właśnie pomysł serwerów testowych, który znajduje się na „liście życzeń” Arrowhead Game Studios. Gra początkowo nie miała znanego z innych gier „Zamieci” Publicznego Serwera Testowego (PTR), ale po fatalnym przyjęciu 3.
Efektem były znacznie bardziej udane „Łupy na nowo”, a obecny „Sezon Piekielnych Hord” również wypadł dobrze (przynajmniej sądząc po dotychczasowych opiniach.). Gracze *HD 2* domagali się takiej funkcji na długo przed tym, jak część z nich zniechęciły ciągłe osłabienia broni (via *Eskalacja wolności* oprócz zbyt niewielu wzmocnień znów „znerfiła” pewne bronie (przede wszystkim miotacze ognia), zapewne pomysł ten ma więcej zwolenników.
W wersji 01.001.002 osłabiono m.in. strzelbę SG-225ZP (Łamacz Zapalający / Breaker Incendiary) i można znaleźć sporo krytyki tej decyzji.
Sęk w tym, że od początku część internautów wskazywała, że broń bynajmniej nie jest „martwa”. Jakkolwiek ten powód jest zrozumiały, szybkie testy graczy pokazują, że akurat ta zabawka nadal jest skuteczna w walce z robalami.
Choć, sądząc po dyskusji pod pewnym wpisem w serwisie Reddit, nie wszyscy gracze uznają to za argument w dyskusji o „nerfach”. To przynajmniej pozwoliłoby pokazać graczom konkretne dane, którymi kierowali się deweloperzy (nawet jeśli samo „użycie” nie dla wszystkich fanów jest przekonującym argumentem).
Jest też sporo pomniejszych lub bardziej ogólnych sugestii, do których odnosi się prezes Arrowhead Game Studios. Zapewnił też, że studio prowadzi rozmowy na temat obecnej sytuacji.
Ten wprowadza (jak na ironię w kontekście zmian zachowania płomieni) ogniste uzbrojenie. Użytkownicy Discorda mogą też wziąć udział w ankiecie na temat oceny *Eskalacji wolności*.
Na razie opinie są mieszane po oddaniu ponad 13 tysięcy głosów.